Στο βάθρο οι ομάδες της Ακαδημίας Ρομποτικής στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό ΜΦΡ

Στο βάθρο οι ομάδες της Ακαδημίας Ρομποτικής στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό ΜΦΡ

Από: Ακαδημία Ρομποτικής

Η αγωνιστική ομάδα της Ακαδημίας Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κατέκτησε την 3η θέση σε δύο από της τρεις κατηγορίες του 4ου Πανελλαδικού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Λίγο μετά τις 9:00 το πρωί οι ομάδες της ακαδημίας έφτασαν στον αγωνιστικό χώρο με τον προπονητή τους Γιώργο Ζερβόπουλο. 

Στον διαγωνισμό συμμετείχαμε συνολικά με τρεις διαφορετικές ομάδες. Οι ομάδες από τους κανόνες του διαγωνισμού πρέπει να χωρίζονται ηλικιακά. Κάθε ηλικιακή ομάδα έχει διαφορετικό σκοπό στην δραστηριότητα.

Ομάδα Δημοτικού με τους 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΦΑΣ
ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΓΕΩΡΓΙΟΣ MULLER
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΑΛΜΠΑΝΤΗΣ

Ομάδα Γυμνασίου με τους 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΙΣΤΙΚΟΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ
ΟΡΕΣΤΗΣ ΤΟΤΤΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

Και ομάδα Λυκείου με τους

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ-ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΕΠΙΔΑΣ

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν περισσότερα από 60 σχολεία και εκπαιδευτικά κέντρα από όλη την Ελλάδα με 85 ομάδες. Συνολικά 350 μαθητές και πλέον μαθητές κάθε ηλικίας αγωνίστηκαν είτε στο αγωνιστικό είτε στο εκθεσιακό μέρος. 

Και οι τρεις δικιές μας ομάδες συμμετείχαν στο αγωνιστικό μέρος. Φέτος ο διαγωνισμός είχε το παρακάτω σενάριο.

Ρομπότ διαλογέας μέσα σε εργοστάσιο.

Μία από τις πιο ευρεία διαδεδομένες χρήσεις των ρομπότ στην βιομηχανία είναι αυτή του διαχωρισμού ή ταξινόμησης προϊόντων με βάση ένα χαρακτηριστικό τους. Η ταξηνόμηση είναι μία διαδικασία που, αν τα αντικείμενα είναι πολλά, απαιτεί ιδιαίτερο τρόπο. Όλες οι ομάδες καλούνται να αντιμετωπίσουν αυτή την πρόκληση. Τρία κουτιά με ύψη 6cm (μικρό), 9cm (μεσαίο), 12cm (μεγάλο) βρίσκονται τυχαία τοποθετημένα στις αρχικές τους θέσεις. Το ρομπότ πρέπει να μετακινήσει και να ταξινομήσει τα κουτιά αυτά σε συγκεκριμένο χρόνο. Η δυσκολία είναι κλιμακούμενη ανάλογα με την κατηγορία Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο.

Για 4 ώρες τα παιδιά προσπαθούσαν να κατασκευάσουν και προγραμματίσουν το ρομπότ τους σύμφωνα με το σενάριο του διαγωνισμού. Οι δοκιμές πολλές. Μέσα από την πολύ καλή συνεργασία των αγωνιζόμενων, οι ομάδες μας κατάφεραν να ετοιμάσουν τα ρομπότ τους. Ήταν έτοιμα να αγωνιστούν.

Μετά το πέρας των τεσσάρων ωρών και την παράδοση όλων των ρομπότ στους κριτές, έγινει η επίσημη έναρξη του διαγωνισμού.

Οι ομάδες θα έπρεπε να διαγωνιστούν σε δύο αγωνιστικούς γύρους μπροστά στους κριτές και το κοινό. Η σειρά που θα αγωνιστούν οι ομάδες προέκυψε μετά από κλήρωση. 

Ο πρώτος γύρος πήγε αρκετά καλά για όλες μας τις ομάδες συλλέγοντας αρκετούς πολύτιμους βαθμούς για την διάκριση και την άνοδο στο βάθρο.

Ο Δεύτερος διαγωνιστικός γύρος δεν πέτυχε το ίδιο καλά για όλες μας τις ομάδες με αποτέλεσμα η μία εξ αυτών να μην καταφέρει να μπει στην τριάδα.

Η τελική βαθμολογία μας βρήκε σε ισοψηφία με τον πρώτο και τον δεύτερο. Δυστυχώς όμως στα κριτήρια που μετράνε σε περίπτωση ισοψηφίας η Ακαδημία Ρομποτικής κατάκτησε τελικά το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία του Δημοτικού και στην κατηγορία του Λυκείου. Η ομάδα της Ακαδημία που συμμετείχε στην κατηγορία του Γυμνασίου κατέκτησε την 8η θέση.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και σε όλες τις ομάδες. Είμαστε περήφανοι για τους μαθητές μας και τις διακρίσεις που καταφέρνουν να κατακτήσουν μετά από πολύ κόπο και προσπάθεια. Τους ευχόμαστε ό,τι καλύτερο.

Τέλος αξίζει να ευχαριστήσουμε τις εταιρίες και τους φορείς που μας στηρίζουν σε κάθε μας προσπάθεια. Αυτές είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Εθνική Τράπεζα ως χρυσός χορηγός, η Eduk8, η Cactus, και η NIMAC Robotics.

 

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από τον διαγωνισμό.

εκπαιδευτική ρομποτική Θεσσαλονίκη